L’escola Turó de Guiera té consideració d’Escola Verda des de l’any 2001. L’escola ha fet diferents actuacions al respecte i han anat sorgint algunes propostes de treball. Amb el pas de temps la comunitat educativa de l’escola va començar a elaborar un projecte de reutilització de llibres de text i material didàctic complementari.
Al curs 2006-2007 es va crear una comissió formada per professors/es i famílies de l’escola. Es va elaborar un projecte a tres anys vista, que es va presentar al Departament d’Educació de la Generalitat des d’on es va rebre una dotació econòmica per tirar-ho endavant.
Els objectius d’aquest projecte són els següents:
1. Fomentar actituds i valors de compartir, respecte i corresponsabilització envers el llibres i el material d’ús comú.
2. Treballar actituds i valors entorn l’aprofitament dels recursos i de la reducció de residus.
3. Compensar les desigualtats econòmiques de les famílies.
4. Reduir la despesa familiar en quant al material escolar.
Aquest projecte ha volgut incidir en diferents qüestions:
- Pedagògiques, ja que s’incorporen valors que es consideren necessaris a treballar a la nostra societat com ara la cooperació, la solidaritat, la propietat compartida, l’aprendre a tenir cura del material, l’educació en l’estalvi i la sostenibilitat...
- Mediambientals, ja que la reducció i reutilització són la primera opció de cara a fer una gestió sostenible dels residus i un millor aprofitament dels recursos.
- Econòmiques, ja que afavoreix indiscutiblement la despesa que les famílies han de fer en la compra anual de llibres de text i altre material didàctic.
Amb la dotació econòmica rebuda pel Departament d’Educació, la gran col·laboració de les famílies deixant els llibres de text a l’escola i les diferents aportacions econòmiques fetes cada any en forma de quota unificada per les famílies, s’han pogut fer les següents actuacions.
- Curs 2006-2007 es van comprar diccionaris de les tres llengües i altes per a tot el cicle mitjà i superior.
- Curs 2007-2008 es compren més diccionaris, més atles, els llibres de ciències naturals de 3è fins a 6è, els llibres de ciències socials de 4t a 6è i els llibres de lectura.
- Curs 2008-2009 es compren tots els llibres de parvulari i cicle inicial. A 3è i 4t degut a un canvi de currículum només es pot reutilitzar el llibre de text d’anglès i per tant, es compren de nou tota la resta. A 5è i 6è es reutilitzen tots els llibres de text, per tant es compren tots els llibres d’activitats i es reposen els llibres malmesos.
- Curs 2009-2010 es compren tots els llibres de parvulari i cicle inicial. A 3è i 4t es reutilitzen tots els llibres de text, es compren tots els llibres d’activitats i es reposen els llibres malmesos. A 5è i 6è només es pot reutilitzar el llibre d’anglès, degut al canvi de currículum, així que es compren la resta de llibres de text i els llibres d’activitats.
- Curs 2010-2011 ja es tenen tots els llibres socialitzats.
- Des de els curs 2011-2012 fins 2014-2015 es renoven els llibres socialitzats malmesos i es compra tot el material fungible demanat.
- Curs 2015-2016 es renoven tots el llibres socialitzats de l’escola, degut a un canvi de currículum.
- A l'aula, caldrà que els alumnes revisin trimestralment els llibres, si es detecten llibres guixats, els infants els hauran d'esborrar. Aquesta acció té a veure amb la sensibilització cap al projecte de socialització i l'hàbit de tenir cura del material compatit. El tutor/a ha de garantir la devolució de tots els llibres socialitzats a final de curs. Si algun llibre està molt malmès el mestre ens ho haurà de deixar apartat amb una nota. (Graella supervisió llibres socialitzats-professorat)
- La part mecànica del procés: fer les comandes (just després de Sant Joan), revisió final, neteja, baixes, folrat, etc. l'assumeix la comissió de socialització de l'AFA quan acabin les classes.
La Cap d’estudis del centre ens facilitarà per escrit, abans de Sant Joan, el nombre d’alumnes de cada grup i el material necessari de cada aula. (Graella comanda=albarà d’entrega)
- De cada grup classe (cicle mitjà i superior) hi haurà un responsable amb la intenció de coordinar les tasques a desenvolupar: revisar, restaurar, etiquetar i folrar els llibres del curs que farà el seu fill/a.
També hi haurà un grup de responsables (de P-4 a 2n) que farà el repartiment del material fungible de tots els cursos; sempre amb el recolzament dels membres de la comissió. (Graella responsables de grups).
Aquesta tasca es farà la primera setmana de juliol.
- La revisió i folrat dels llibres es farà a les mateixes aules. A la biblioteca es guardaran totes les comandes i el material necessari per processar els llibres.
- El professorat deixarà (al juny) a cada aula una caixa, degudament etiquetada, amb aquells llibres de la biblioteca d’aula que cal renovar folre, si s’escau. D’aquesta manera al setembre ho tindran tot a punt per iniciar el curs.
- Les guies didàctiques i els llibres pel professorat els demanarà cada coordinador/a de cicle i n’assumirà el seu cost.
- Un cop feta les comandes a les diferents editorials, si hi ha noves matrícules, es farà la demanda a la llibreria “L’Escola”.
La renovació pot produir-se:
- A criteri de l'escola per revisió i renovació de continguts pedagògics. Implica canvi de tots els exemplars (50 o més segons ràtio). Tot i que segons el nou PEC ( aprovat els curs 16-17 ) la intenció és reduir / eliminar alguns llibres de text socialitzats i utilitzar altres metodologies.
- A criteri de la comissió en funció de l'estat físic dels llibres, implica canvi d'alguns exemplars concrets (normalment per sota de 10 exemplars). S’intenta restaurar al màxim els llibres perquè el projecte surti endavant econòmicament.
- A criteri de l’editorial, per descatalogació de les publicacions.
Es considera que s'ha de renovar un llibre quan:
- S’ha detectat un mal ús (prèvia aplicació del protocol per a casos especials), i l’estat del llibre no és l’adequat per treballar.
- S’ha detectar un nivell de desgast important per l’ús (lloms desencolats, fulls solts que no es puguin reparar, o altres casos que es valoraran en el moment de la revisió final).
Un cop consensuat aquest document amb l'Equip Directiu i si s'escau amb el Consell Escolar, es considera necessari:
- Proporcionar una còpia del procediment de socialització al claustre per tal d'aconseguir el seu compromís, ja que es tracta d'un projecte d'escola. Explicar les noves graelles que haurà d’omplir el professorat. (revisió material / comanda)
- Donar a conèixer a les famílies el projecte (penjar-ho a la web) i aconseguir la seva participació mitjançant reunions amb els delegats de les classes.
- Informar a les famílies que formar part del projecte de socialització suposa l’acceptació de la quota anual, el compromís de permanència durant tota l’etapa educativa al centre i el ferm compromís en col·laborar en el desenvolupament del mateix.
-Caldrà presentar la denúncia policial a Direcció.
-Posteriorment la denúncia s’arxiva a la seu de l’AFA.
-Des de l'AFA es facilitarà una llista valorada dels llibres del curs.
-Si l'assegurança cobreix l'import íntegre dels llibres la família haurà de fer l'abonament total.
-Si l'assegurança no es fa càrrec, es cobrarà una nova quota de socialització.
-Si es perd un sol llibre o quadern, o si el tutor durant les revisions trimestrals de l'estat dels llibres detecta un mal ús o algun accident (fulls mullats, trencats, guixats amb bolígraf, fotografies retallades...); l’AFA el proporcionarà de nou, sempre i quant la família responsable de la pèrdua o mal ús l’hagi pagat prèviament.
Contempla diferents aspectes:
- Revisió del romanent del curs anterior. (el romanent ha d’anar augmentant progressivament per poder fer front a futurs canvis de llibres socialitzats)
- Elaboració del pressupost de la previsió de compra.
- Establiment de la quota de socialització en el Consell Escolar (darrer trimestre de curs).
- Fer les comandes (annex contactes editorials)
- Imprimir les comandes
- Un cop arriben les comandes:
. Fotocopiar l'albarà de lliurament, l'original passa a Secretaria de Direcció. La còpia queda com a document de treball per a la Comissió.
. Puntejar l'albarà amb el material rebut, anotant les incidències quan calgui i fer els canvis oportuns.
. Casar comanda i albarà i comprovar que s’ha rebut tot el material demanat.
Un cop s’ha tancat tot el procés cal:
- Reunir-se amb Secretaria per cotejar les factures en ferm respecte dels albarans.
- Procedir al pagament de les factures.
- Valorar l'estat de comptes.
- Fer el seguiment dels becats i dels impagats per part de l’escola.
- Administrar el material necessari pels alumnes nous, matriculats a partir de setembre. (les comandes es faran a l’Escola per agilitzar la rebuda del mateix)
- La direcció del Centre amb el suport de tot el professorat.
- Famílies de l’AFA que lideren la comissió amb el suport i el compromís de col·laboració de totes les famílies del centre
· Ralitsa, mare d’un nen i una nena de 3è.
· Fátima, mare d’una alumna de 4t i un alumne de 1r.
· Lola, mare d’un alumne de 1r.
· Laura de la Aldea, mare d’una alumna de 5è.
· Corpus Checa, mare d’un alumne de 5è i de 1r.
Editorial |
Persona de contacte |
Telèfon |
|
Ed. Baula
|
Ruben Garcia |
679033 963
|
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. |
Ed. Text-La Galera |
Núria Rius |
685 18 80 37 |
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. |
Ed. Cruilla |
Monica Aparicio |
689196846 |
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. |
Ed. Barcanova
|
Paco Canteria |
636 48 18 80 |
|
Ed. Santillana
|
Viviana Romegialli |
615 036 097
|
|
Oxford |
Alonso Martinez (director comercial) |
93 439 41 08 Fax: 93 439 41 06 |
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. |
Ed. Teide
|
Anna Pascual |
681 331 670 |
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. |
Ed. Vicens Vives
|
Sílvia Rosés Prat |
93 478 27 55 / 610 53 13 89 |
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. |
Llibreria L’Escola |
Verónica Rodríguez
|
93 691 43 51 93 580 10 06
|
Esta dirección de correo electrónico está siendo protegida contra los robots de spam. Necesita tener JavaScript habilitado para poder verlo. |
Acció |
Agent |
Eina de recollida |
Calendari |
Revisió dels llibres, si es detecten llibres guixats, els infants els hauran d'esborrar. Aquesta acció té a veure amb la sensibilització cap al projecte de socialització i l'hàbit de tenir cura del material compatit. |
Alumnat / tutors |
|
Trimestralment |
Comunicació a les Famílies i al Grup de Delegades com a recordatori: Escollir responsable de cada grup i proposar dies a socialitzar. |
Comissió de socialització de l'AFA |
Graella socialització penjada al vestíbul principal i porxo infantil |
Reunió Final de curs |
Devolució de tots els llibres socialitzats a final de curs. Si algun llibre està molt malmès el mestre ho deixarà apartat amb una nota. |
Tutors |
Graella supervisió llibres socialitzats |
Final de curs, abans que marxin els alumnes |
Deixar a cada aula una caixa, etiquetada, amb aquells llibres de la biblioteca d’aula que cal renovar folre, si s’escau. D’aquesta manera al setembre ho tindran tot a punt per iniciar el curs. |
Professorat |
|
Última setmana de juny |
El nombre d’alumnes de cada grup i el material necessari de cada aula. |
Cap d’estudis |
Graella comanda=albarà d’entrega |
Abans de Sant Joan |
Revisió dels llibres malmesos i fer les comandes pertinents |
Comissió de socialització de l'AFA |
Excel compres |
Just després de Sant Joan, quan acabin les classes. |
Coordinar les tasques a desenvolupar: revisar, restaurar, etiquetar i folrar els llibres del curs; sempre amb el recolzament dels membres de la comissió. |
Responsable de grup classe (cicle mitjà i superior) |
Graella responsables penjada al vestíbul principal i porxo infantil |
Primera setmana de juliol |
Repartiment del material fungible de tots els cursos; sempre amb el recolzament dels membres de la comissió. |
Responsables (de P-4 a 2n) |
Graella responsables penjada al vestíbul principal i porxo infantil |
Primera setmana de juliol |
Les guies didàctiques i els llibres pel professorat els demanarà cada coordinador/a de cicle i n’assumirà el seu cost. |
Coordinador/a de cicle |
|
|
Amb totes les factures, donar l’ordre de pagament. |
Secretària equip directiu i comissió de socialització de l’AFA |
|
Setembre |
|
||||
|
||||
ACTA JUNTA DE L’AMPA Turó de Guiera
Benvolgudes famílies,
us fem arribar l'acta de la darrera junta celebrada el passat dimarts 26 d'octubre de 2017, i
Us convoquem el proper dimarts 24 d’Octubre a les 17h. a
l’Assemblea General Ordinària.
Ordre del dia:
De 16’30 a 17h. Preparem la sala de música mentre fem un pica-pica.
A les 17h. s’inicia l’assemblea a la Sala de Música
1. Aprovació de l' acta de la darrera assemblea general. (adjunta a aquest correu)
2. Breu presentació i aprovació de la memòria del curs 2016/17.
3. Presentació dels projectes pel curs 2017-18.
4. Presentació i aprovació de l'estat de comptes. Aprovació pressupost 2016/17.
5.* Presentació de candidatures i votació dels càrrecs de la Junta pel curs 2017/18.
6. Proposta i aprovació del canvi de nom de l’AMPA, per AFA (Associació de familiars d’Alumnes).
7. Torn obert de paraula.
A continuació procedirem amb la junta mensual.
*Pel que fa a aquest punt podeu presentar les vostres candidatures per formar part de la nova junta, omplint el formulari on-line:
https://docs.google.com/forms/d/1maM7biLuLML1uXE5xalIfoaO3Hj5gnSJ34JYfBYci8w/edit?usp=sharing
o al despatx de l'ampa i entregant-la abans del 17 d'octubre.
CANGURATGE: Com sempre l'AMPA ofereix servei de canguratge a 1€ sempre i quan aviseu amb 24h d' antelació en aquest cas serà com a màxim el dilluns 23 d’octubre.
Salutacions,
Junta Ampa Turó de Guiera
Famílies!
ja estem a la recta final de curs, i per acomiadar-lo, com cada any, estem preparant la
Festa Final de Curs - DISSABTE 17 DE JUNY.
Aquesta festa s'organitza amb mares i pares voluntaris, i aquest any, amb els que som podem garantir:
Al MATÍ:
1. EXHIBICIÓ EXTRAESCOLARS
2. GIMCANA FAMILIAR AMB INFLABLES D'AIGUA
3. FESTA DE L'ESCUMA
A la TARDA:
4. CONCERT DE LA CORAL DE L'ESCOLA: A bots i barrals
I a la NIT:
5. SOPAR DE GERMANOR amb DJ i ANIMACIÓ
Per ara no podem garantir servei de BAR ni matí ni tarda perquè ens falten voluntaris.
També ens falten mans per a la GIMCANA i per feines de LOGÍSTICA (decoració, muntar taules, obrir i tancar escola, equip de música, toma d'aigua...)
Ets tu la família que ens falta???
Apunta't!!
passa't per l'AMPA, escriu-nos un correu, o digues-li a la teva delegada!!
T'estem esperant!!
FES-TE TEVA LA FESTA!!!
Comissió de Festes- AMPA Turó de Guiera
Aquest passat dissabte, una vuitantena de formigues molt treballadores, d'infants, mares i pares, vam treballar plegats, perquè la nostra escola estigués una mica més bonica.
Perquè les coses ben cuidades, conviden a cuidar-se...
Perquè els nostres fills vegin com n'és d'important per a nosaltres l'espai on passen tantes i tantes hores...
Perquè ens sentim comunitat educativa, que creu en la feina feta entre tots i totes, com a mitjà de transmissió de valors com ara: el compromís, la cooperació, l'alegria, l'esforç...
MOLT BON AMBIENT
MOLT BONA FEINA
I ELS PINTXOS... BONÍSSIMS!!!
Gràcies per una altra matinal de feina i diversió!!!
Dóna un tomb per l'escola i veuràs les feines realitzades:
- Pintura menjador i final de passadís de P3-P4.
- Reparació de la xarxa del sorral de P3
- Neteja dels desguassos de: entrada cicle mitjà, pati P3, pati de sorra, i voltant de la pista.
- Arranjament jardí AMPA, i jardí grades
- Mural de la formiga i papallones (Ensangonades) al mur de les grades
- Pintura portes vestuari
- Travessers de contenció a la pista
AQUI PODEM VEURE LES FOTOS
Comissió Formiga Treballadora
AMPA Turó de Guiera